mi terem a neten_logo

Lépést kell tartani az online marketing rohamosan változó világával

Milyen új marketingeszközök léteznek; hogyan szólíthatók meg a különböző generációk; kik azok az influenszerek; hogyan használhatjuk hatékonyan a közösségi médiát? Tehát a kérdés: mi teremhet nekünk a neten?

Az Agroinform.hu ötödik éve rendezi meg a Mi terem a neten? agrármarketing-konferenciáját. A témák idén a folyamatosan változó online marketing területek, az aktuális technológiai újdonságok, a közösségi média tapasztalatok és az Agroinform.hu fejlesztései voltak.

Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője beszámolt a portál fejlesztéseiről és a jövőbeli tervekről. Az egyik fontos újítás a Push Notification elindulása, amellyel már 60 ezer felhasználót és rendkívül jó átkattintási arányt tudunk elérni. A másik újítás a tematikus hírlevelek kiküldése. Jelenleg összesen 75 ezer címzett kap hírlevelet, de az egyes témákra is sokan iratkoztak már fel, akiknek célzott cikkek, tartalmak küldhetők. Az Agroinform Facebook jelenléte is egyedülálló az agrárportálok között, 211 ezres követőtáborával és hetente többmilliós eléréssel és a legnagyobb agrártémájú nagyon aktív csoporttal. Újítás ezen a téren a szerkesztett élő videó, ami még érdekesebbé teszi az élő tudósításokat a nézők számára. Youtube csatornánkon sikerült 8 ezer feliratkozót és 5,8 millió megtekintést elérni, emellett Instagramon is folyamatosan jelen vagyunk.

A portál másik nagy erőssége a Piactér, itt a mezőgazdasági üzletkötések 15,4 Mrd forintos forgalmat generáltak 12 hónap alatt. Több fejlesztés ment végbe ezen a felületen: megvalósult a mobilra szabott képkezelés, új vízjel született, működik az automatizált telefonszám-hitelesítés, és a szakmai moderálás, és a felület már webshopoknak is elérhető. A jövőben a Piactér és a Géppiac összekapcsolásával,  cégadatbázis összeköttetéssel és további, összekapcsolásokkal, járulékos szolgáltatásokkal tervezzük fejleszteni a Piacteret.

Hartman Gábor, az Agroinform.hu fejlesztési menedzsere a partnereink által az Agroinform.hu felületein futtatott sikeres kampányok legjobbjaiból vett példákkal mutatta meg, mi kell egy jó kampányhoz. Elmondta: a piactéren feladott hirdetések legjobbjainak közös jellemzője az informatív, jól kereshető cím, a kellően részletes leírás, képek használata és az ár megjelenítése. A PR cikkek esetében felhívta a figyelmet a megváltozott médiafogyasztási szokásokra: az emberek gyorsan olvasnak, csak néhány másodperc áll rendelkezésre, hogy a cikk az olvasó figyelmét megfogja, ezért nagyon fontos a megfelelő cím és lead. A jó címadáshoz pedig a gazdálkodókat kell ismerni: mi érdekli, mi foglalkoztatja, milyen aktuális problémára keres megoldást. A bannerek esetében a siker kulcsa a jó időzítés, a jó tartalom, a megfelelő képi világ. Újdonság ezen a területen a remarketing banner, ez azt jelenti, hogy a felhasználó érdeklődési körének megfelelő bannereket jelenítünk meg. A videóknál Gábor kiemelte, hogy a gépes tartalom, a gépek megmutatása munka közben mindig megnöveli az adott videó nézettségét.

Pólya Árpád, az AgroStratéga tanácsadója felvázolta az egységes agrártámogatási kérelmet benyújtó gazdaságok döntéshozóinak szakmai információszerzési szokásait, preferenciáit és jövőképét vizsgáló felmérés eredményeit, emellett elemezte az ezekből levonható következtetéseket különös tekintettel a generációk különbségeire. A felmérésből kiderült például, hogy az idősebb gazdák csak nagyon nehezen tudják átadni a gazdaságukat, így velük még középtávon is lehet számolni. A mobil eszközöket és a közösségi médiát inkább a fiatalabbak használják, de az idősebbek is tanulják ezek használatát. A tartalmakat tekintve, egyelőre minden generáció a szöveges tartalmat részesíti előnyben a videóval szemben, de a fiatalok körében a videó népszerűsége egyre nagyobb. Az offline és az online közül minden megkérdezett az online tartalmakat részesíti előnyben.

A Facebookon minden másodpercben 5 új profilt hoznak létre, 300 millió fotót töltenek fel naponta és percenként 510.000 komment születik. Balog Tamás, az Agroinform.hu social media specialist munkatársa tanácsokat adott arra, hogyan használhatja fel egy cég a közösségi médiát hatékonyan marketing-tevékenységéhez, hogyan növelheti az oldala elérését és hogyan célozhatja meg a releváns közönséget.

Elmondta, az utóbbi években algoritmusváltás történt a Facebookon, így jelenleg már elsősorban a posztjainkkal interakciót, aktivitást kell kiváltanunk a nagyobb eléréshez. Azt tanácsolta a közösségi médiát használóknak, hogy mindig legyen egy policy, amit követhetnek, ezen kívül mindig figyeljék a statisztikákat, méréseket, és vonják le ezekből a következtetéseket. Merjünk szerkeszteni, képeket, videókat, figyeljünk a felbontásra, képminőségre, haználjunk feliratot a videóknál, az élővideók pedig mindig pontos céllal készüljenek. Összességében a közösségi média helyes használatából nagyot profitálhatnak a cégek, de folyamtos tanulással, és probálgatással kell tökéletesíteni a jelenlétüket.

Dr. Milics Gábor, a Széchenyi István Egyetem docense ízelítőt adott az immár két naposra bővült PREGA 2019 konferenciából. A konferencia februárban részletesebb tematikával jelentkezik, konkrét számszerű eredményeket, megtérülési mutatókat mutatunk be, és nagy hangsúlyt fektetünk a valós tapasztalatokra is. Ezalkalommal is két nemzetközi szinten is elismert szaktekintély lesz a konferencia plenáris előadója, és újra nagy hangsúlyt fektetünk a gyakorlati életből hozott, működő precíziós gazdaságok bemutatására.

Pantl Péter, a Hell Energy Magyarország Kft. kommunikációs és marketing igazgatója elmondta, hogyan lehet magyar cégként, miskolci központtal a világ egyik legnagyobb energiaitalává válni. A 12 éve alapított cég, ma a világ 3. legnagyobb energiaital márkája. Elmondása szerint a cég Bruce Willis kampányának sikere és a 360 fokos marketing gyakorlati használata nagymértékben járult hozzá a vállalat sikeréhez.

Az idén első alkalommal megrendezett “Agrovirtus – egyetemek közötti digitális agrártechnológiai verseny” mintegy 80 egyetemista csapatot, 300 hallgatót mozgatott meg egy hónapon keresztül. Huszthy Balázs, a Szent István Egyetem projektkoordinátora, az Agrovirtus szervezője szerint a siker egyik oka az volt, hogy a fiatalokat megmozgatta egy olyan verseny, amelyben új, modern ismeretekre tehetnek szert és a gyakorlatban használhatják a megszerzett tudást. Emellett a projekt kiváló stakeholderei, a partnerekkel való közös feladatkidolgozás, folyamatos együttműködés és az, hogy minden fontos csatornán beszámoltak a kezdeményezésről egy minden résztvevő számára win-win szituációt hozott létre.

Az előadásokat követően érdekes kerekasztal-beszélgetés vette kezdetét, amelynek keretében Dalacsi Imola, 2018 legszebb gazdászlánya, Mozsgai József, a Mozsi Major tulajdonosa, Janka & Ricsi,YouTube vloggerek és Umenhoffer Péter a MEGFOSZ marketing bizottságának elnöke az agro-influenszerekről, a közösségi médiáról és a különböző generációk megszólításáról is beszélgettek. A kerekasztal legfontosabb megállapítása az volt, hogy mára a legsikeresebb stratégiává az vált, ha nem terméket akarunk eladni, hanem ehelyett folyamatosan kommunikálunk a célközönséggel.